Fredag 11 december 2015

Idag ringde klockan så tidigt som 04.20 eftersom Daniel jobbar förmiddag.
Är man då lättväkt som jag, så kan ni ju tänka er själva att det är omöjligt att somna om när någon går omkring och skramlar i badrummet och köket. Så min dag började tidigt.
 
Körde igång med lite städning. Älskar när hemmet är nystädat och luktar gott. Och eftersom Daniel fortfarande väntar på min utvärdering på robotdammsugaren så fick den jobba lite idag.
 
Jag tryckte på en kopp kaffe till och så myste Rozz och jag ner oss i soffan framför en film och lät vår hom-bot göra sitt.
 
 
Jag måste ändå säga att jag är positivt överraskad över hur bra den faktiskt städar. Den blir bara smartare för varje gång den är igång. Har man då som vi en hund och två katter som fäller pärl året runt så där den klockren som underhålls dammsugare.
 
Den har sensorer på flera ställen som känner av nivåskillnader och hinder/möbler mm. Och skapar en karta över hur rummen ser ut. Den känner av vart den redan har städat och hittar alltid tillbaka till sin laddningsstation själv.
 
Det finns en rad olika inställningar man kan göra på den också. Man kan ställa in olika städprogram och lägga in ett schema med tider och dagar som den ska köras.
 
Finns även möjlighet att sätta upp små magnetsensorer för att "stänga av" ett rum. (Där roboten inte ska dammsuga) samt att man kan koppla på en kassett undertill så den även kan torrmoppa golven. 
 
Så jag antar att jag kommer få ge med mig denna gång och faktiskt hålla med Daniel om att det var ett bra köp.
 
Även att vi har en robotdammsugare så kan man inte utesluta den gamla vanliga dammsugningen helt. Men det räcker gott och väl att köra ett varv med den en gång i veckan. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

missfiddeli.blogg.se

2010 sadlade jag om i karriären från kock till undersköterska och upptäckte ganska snabbt att jag hittat rätt. Sedan dess har livet knallat iväg i en rasande fart. Jag har efter mycket slit med allt från att söka jobb till att klättra på LAS-listor äntligen fått ro och kan nu börja lägga mer energi på livet. Det är precis va bloggen kommer bestå av, Livet i alla dess olika former med händelser och framtids planer. Mitt liv.

RSS 2.0