Kalas

Igår hade vi en fantastisk kväll...
Marielle (en vän) hade hyrt badtunna och bastu ute vid Hammarsjön dit vi och några till var bjudna. Det bjöds på exotisk planka och kladdkaka till efterrätt. Och sällskapet var det verkligen inget fel på ;)
 
Tunnan var uppeldad till omkring 40 grader och bastun låg runt 70 grader. Vädret var ganska perfekt. Det kom några små regnstänk annars var det kanon. Det hade inte varit lika skönt att sitta i den varma badtunnan om det hade varit för varmt i luften.
 
 
Till slutet av kvällen var det bara Marielle, jag och våra två Daniel som var kvar. Vi eldade på lite extra i bastun och tog faktiskt några dopp i sjön. Och det var kallt kan ja tala om. Vi kollade tyvärr inte tempen i vattnet, det hade varit kul i efterhand och veta. Men ja kan inte påstå att vi njöt just då hehe. 
Nu är det väl bara att vänta ut tiden och se om förkylningen kommer och knackar på dörren.
 
Timmarna gick, och eftersom det inte finns någon el där ute vid sjön så hade vi tänt upp marschaller och lyktor med värmeljus för att få lite ljus, men när vi väl började avrunda och plocka iordning efter oss så började den ena efter den andra att slockna. Tur dock att det knappt blir så mörkt om nätterna just nu. Vi var nog inte hemma fören runt 3.00 hehe
 
Det blev en oförglömlig kväll som vi måste göra om inom kort igen. Och Grattis till Marielle som fyller år idag 👌❤
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

missfiddeli.blogg.se

2010 sadlade jag om i karriären från kock till undersköterska och upptäckte ganska snabbt att jag hittat rätt. Sedan dess har livet knallat iväg i en rasande fart. Jag har efter mycket slit med allt från att söka jobb till att klättra på LAS-listor äntligen fått ro och kan nu börja lägga mer energi på livet. Det är precis va bloggen kommer bestå av, Livet i alla dess olika former med händelser och framtids planer. Mitt liv.

RSS 2.0