Mysig helg

I helgen har Hanna sovit över hos oss. Det är så mysigt när hon är här. Vi hittar på både det ena och det andra.
 
Idag bestämde vi oss för att prova ett nytt bakpaket jag köpte för några månader sen. Cake Pops!
 
De var jätteroligt och lite pyssligt. Tog lite tid men dom blev väldigt goda. Man gräddar en helt vanlig typ sockerkaks smet i en speciell form som tillhör så de blir små bollar när dom gräddats klart. Sen sticker man i små plastpinnar att hålla dom med och sist men inte minst så garnerar man dom.
 
Garneringen är ju givetvis valfri och jag hade inte så mycket roligt hemma. Men vi hittade lite cocos och så färgade vanligt strösocker med lite karamellfärger och vips hade vi massor olika färger att välja på. 
Vi doppade först sockerkaksbollen i vit, smält choklad och sedan rullade vi dom i cocosen och det färgade sockret.
Här har ni resultatet
 
 
 
Inte så dåligt för att vara första gången vi provar dessa godingar. Nästa gång har vi nog mer snits på dom ;)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

missfiddeli.blogg.se

2010 sadlade jag om i karriären från kock till undersköterska och upptäckte ganska snabbt att jag hittat rätt. Sedan dess har livet knallat iväg i en rasande fart. Jag har efter mycket slit med allt från att söka jobb till att klättra på LAS-listor äntligen fått ro och kan nu börja lägga mer energi på livet. Det är precis va bloggen kommer bestå av, Livet i alla dess olika former med händelser och framtids planer. Mitt liv.

RSS 2.0