Tredje i rad

Idag är det onsdag igen.. Vägdag!
 
Det är fortfarande väldigt nervöst att ställa sig på vågen, rädslan för att den ska visa plus är ganska stor. 
Jag vet att förr eller senare så kommer jag få ett plus på vågen, men känslan av att inte veta när är lite skrämmande. Största rädslan är nog inte själva siffran på vågen utan att motivationen ska försvinna...
 
Jag har satt mitt slutmål på att väga in mig på min drömvikt 1a maj 2016 alltså har jag ett helt år på mig. Men alla vill ju se resultat fort, vilket kan göra det svårt att se framåt och ta till sig att vägen till mål kommer bestå av både uppgångar och nergångar. 
 
Men jag har ju precis börjat min resa så dessa orostankar kanske löses upp så småningom. Det är bara att kämpa. Jag gör ju detta för min egen skull, jag är värd en kropp som jag kan känna mig stålt över och trivas i. Precis som alla andra borde göra. Jag har själv satt mig i denna situation. Jag har helt enkelt ätit för mycket och rört på mig för lite. Dålig kombination! 
 
Motivationen just nu, fortsätter att blomstra. Vågen visade nämligen ytterligare minus 1,5 kg vilket innebär att jag lyckats väldigt bra tre veckor i rad. 
Mitt första delmål är att gå ner 10 kg på 5 veckor. Och jag börjar närma mig nu. 2 veckor kvar. Dags att dra upp tempot lite när det gäller träning tror jag för att lyckas. Mer om det om 2 veckor alltså.
 
Nu ska jag storstäda huset medan Daniel jobbar eftermiddag. Det blir att skura av allt från tak till golv. Riktigt vårstädning nu när solen för en gång skull tittat fram mellan alla mörka regnmoln. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

missfiddeli.blogg.se

2010 sadlade jag om i karriären från kock till undersköterska och upptäckte ganska snabbt att jag hittat rätt. Sedan dess har livet knallat iväg i en rasande fart. Jag har efter mycket slit med allt från att söka jobb till att klättra på LAS-listor äntligen fått ro och kan nu börja lägga mer energi på livet. Det är precis va bloggen kommer bestå av, Livet i alla dess olika former med händelser och framtids planer. Mitt liv.

RSS 2.0