ahlgrens pannacotta

 
Imorgon är vi bjudna på mat hos min svåger & svägerska. Så jag tänkte att jag skulle slänga ihop lite efterrätt att ta med dit imorgon. 
 
Ahlgrens pannacotta är ju en sådan som är väldigt poppis just nu, men jag har aldrig smakat den. Så den fick det bli.
 
 
Jag hällde upp den i ganska stora glas, det går gott och väl bra att göra dem mycket mindre då det lätt blir väldigt sött och mäktigt.
 
För 10 portioner ahlgrens pannacotta:
 
2 påsar ahlgrens bilar
9 dl vispgrädde
~•~•~•~•~•~•~•~•~•~
 
Gör så här:
 
1. Sortera bilarna i de tre olika färgerna.
2. Häll upp 3 dl vispgrädde i en kastrull & värm upp på svag värme. Häll därefter ner bilarna från en av färgerna & rör runt tills allt har smällt.
3. Häll upp i glasen och låt stelna (ca 2 timmar)
(OBS, det går lite fortare om man ställer in glasen i kylskåpet.)
4. När första lagret stelnat gör du om samma moment med nästa färg.
5. När de tre lagren har stelnat kan du gärna garnera toppen med några ahlgrens bilar, & servera.
 
Önskar man något starkare färger, kan man blanda i lite karamellfärg i det rosa & gröna lagret.
(På bilden har jag ingen karamellfärg i)
 
 
~•♡•~



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

missfiddeli.blogg.se

2010 sadlade jag om i karriären från kock till undersköterska och upptäckte ganska snabbt att jag hittat rätt. Sedan dess har livet knallat iväg i en rasande fart. Jag har efter mycket slit med allt från att söka jobb till att klättra på LAS-listor äntligen fått ro och kan nu börja lägga mer energi på livet. Det är precis va bloggen kommer bestå av, Livet i alla dess olika former med händelser och framtids planer. Mitt liv.

RSS 2.0